Athén 7 napos pihenés

2022.07.01

Athén:

A repülőtér és környéke tiszta, rendezett, szinte Kanári a hangulat.

A metró suhanása egy centivel nem különb a pestinél, de az állomások sötétek, koszosak, romosak, elhanyagolt állapotúak. Sok a kéregető és szerencsétlen sorsú az utcákon is. A reptér-belváros közti metró (majd 30km), a legdrágább:18€ 2 személynek.

A belváros szívében az épületek vegyes kinézetűek,  a modern mellett elfér a lepukkant is. Az utcák zsúfoltak, az árusok békések, nincs tukmálás, mint Isztambulban. Szinte mindenhol graffiti, omladozó falak, vastag por, kóbor cicukák, és káosz.

A közlekedése, ami igazán kaotikus ...Kb. 10 jármű folyamatos körforgása; 2autó, 4 motoros, 1 busz, 1 taxi 2 roller az arány...persze a kreszt nem ismerve, gyalogosokat nem látva, dudálgatva, egyszerűen vészvillogókkal az út közepén megállva, elsőbségadás-, és ész nélkül hajtás... (Fatti szerint "Iszonyú!" Majdnem egy órát állt az erkélyen és figyelte a forgalmat).

A szállásunk átlagos belvárosi hotel. Hangulatos lifttel, 3.emeleti szoba, mini erkéllyel, és a város minden zajával, "szeretem kategória" :)

Nappal is látjuk a szobából az Akropolisz apró darabkáját, és az esti kivilágított változatát.

Elmentünk egy hús-halpiacra...huhh...ami ott nincs, az amúgy se létezik. :) A kisteherautó platójára egyvelegbe dobált cafatok várták a mackóba bújt, helyi  vásárlókat. Nyúzott kecske-,és disznófejek szemükkel a helyén, rekeszekbe pillogtak ránk. És tengernyi halkínálat.., kagylók, rákok, polipok, herkentyűk és egyéb gusztustalanságok is nyálcsorgatóak, már annak, aki bírja...a szagukról meg nem is írok...a képzeletetekre bízom...mi örültünk,  hogy viselhettünk ffp-maszkot. :)

Találtunk olyan teret, ahol érdektelen galambok uralkodtak, fittyet hányva az emberekre, tojva mindenre, szó szerint..

Láttunk egyszerű rendőrségi transportert állig berácsozva, még a lámpái is, és kismotoron kettesével furikázó készenlétiseket is...mivel épp belecseppentünk egy tüntetésbe...