Rabat 5.nap

2022.07.01

Marokkó  - Rabat

Tegnap este láttuk, ahogy a hotelbe becuccol egy kisbusznyi turista, így irigymód, ma siettünk reggelizni, nehogy elfogyjon a baguette vagy a palacsinta. :)

Hát nem megelőztek minket!? Összetolták nekik az asztalokat, mi pedig kiszorultunk egy kis kanapéra, ami végülis szuper kis ejtőző kuckónak is bizonyult.

A tetőteraszon pihentük ki az izgalmakat, és közben kiválasztottuk, hogy ma merre lófráljunk a városban.

A bazársoron átküzdve magunkat, elértük a tetszetős villamosmegállót, és mind a két villamost kihasználva, az L2 végállomásánál kiszálltunk. Olyan csudi épületeket vettünk észre, mint a több részből álló egyetemi tömbök, vagy a modern kinézetű kutatóintézetek, focipályák, tágas-pálmás parkok, ligetek, klinikák és bamkintézetek, melyek ízlésesen ötvözik a tradicionális és futurisztikus stílust. Sajnos, útközben nem készítettem fotókat, mert a villamoson végre free-WiFi volt, így kihasználtuk minden percét e lehetőségnek. Ja, ehhez tudni kell, hogy mindkettőnk telefonszolgáltatója európai, és nincs észak-afrikai kiegészítés opciójuk, így itt vakon nyaralunk, hisz csak a hotelben tudunk messengeren kommunikálni az otthoniakkal. Pindurt rázós, de nincs siker, kockázat nélkül....és különben is, itt nem esznek embereket, így no para. :)

Szóval, úticélunk a végállomástól még majdnem 10km-re volt. A rengeteg tébláboló, kék Dacia-taxi közül kiválasztottunk egyet, és 40 dirhámért (4€), elvitettük a popinkat a ZOO-ba. Mivel ez nem egy Kenya-túra, se Serengeti park, esélytelen lett volna bármilyen eredeti afrikai állatot (na jó, a rengeteg macskán kívül) megpillantani. Itt pedig összegyűjtve, tágas élettérben, pufira etetve, jólétben tengődhetnek a kiválasztott példányok.

Én örültem,  amikor a gyerekeim medvét láttak az állatkertben,  mert nemcsak fogatmosni látták az esti mese előtt, és nem Erdélyben találkoznak vele először és utoljára. Az állatkerteknek, ha jó körülményeket tudnak teremteni, helyük van a civilizációban. Pont!

Ebben a Jardin Zoologique-ban láthattunk gyönyörű afrikai oroszlánokat, sötétebb foltos zsiráfokat, barnás elefántokat, mentett orrszarvúkat, emberszabásúakat, egy jólfejlett digrincset' krokodilokat, antilopokat, keselyűcsaládokat és ami feltétlenül megemlítendő, rengeteg gólyát. Szerintem, a zombai is idejár áttelelni. Kellemes volt hallgatni a kelepelésüket, szárnycsattogtatásukat.

Dél körül mentünk be az állatparkba, és 5 óra felé ájultunk be a bejáratnál leledző pizzériába, ahol Fattikám egy csirkés tagine-t és egy hamburgert is benyamogott, én pedig szerényen beértem egy gyümölcssalátával.

A dilemma ott kezdődött, hogy erre nem jár busz, vonat, szinte semmi, hisz a városon kívül, az autópálya mellett kapott helyet a Zoo, de esélyünk se volt valakit felhívni. A kajálda wifijét kihasználva, írtam két taxisnak üzenetet, de ennyi erővel füstjeleket is eregethettem volna. Félórás várakozás után megkértük a pincérfiút, hogy segítsen a két szerencsétlen turistán, és kerítsen egy fuvarost izibe.

10 percen belül bekanyarodott a taxi, és a hotelünkig cipelte a frencinket, mindössze 50 dirhámért (5€).

Kidögölve nyúltunk el az óriási ágyon, de Fattikám még elosont egy boltba gyümölcsért, némi hűsítő italért és joghurtért a leégett bőrkémre. Merthogy az tényleg bevált!

Fürdés után még belefért egy Piedone Afrikában film nézése, és néha az angol-magyar meccs eredményének megtekintése.  Elvégre a büszke magyar szív, Afrika melegségében is a hazáért dobog...0-4, köszönjük fiúk! :)